Facebook Instagram Youtube
Podsumowanie I etapu kampanii
Podsumowanie I etapu kampanii
Podsumowanie I etapu kampanii
Podsumowanie I etapu kampanii

Podsumowanie I etapu kampanii "POZNAJ się NA MIEŚCIE"

Dodano 02 marca 2021

Na 13 przedstawionych głównych i wielu pobocznych ulicach zliczyliśmy prawie 400 działalności gospodarczych, reprezentujących różne branże. O istnieniu niektórych z nich nawet my, zajmujący się rewitalizacją nie do końca zdawaliśmy sobie sprawę. Nie będziemy kryć, że w trakcie trwania akcji pewnymi faktami sami byliśmy zaskoczeni. A czym między innymi?

Chociażby ogromną liczbą funkcjonujących w centrum zakładów fryzjerskich i kosmetycznych. Z 382 punktów, które zaprezentowaliśmy w akcji, salonów dbających o urodę jest najwięcej - aż 51! „Zagłębiem” pod tym względem, biorąc pod uwagę proporcję w stosunku do lokali z innych branż, jest ulica Łaziebna wraz z okolicznymi uliczkami. Spośród 21 działalności, aż 8 reprezentuje właśnie tę branżę.

W czym jeszcze tkwi siła centrum miasta? Niewątpliwie można tutaj dobrze zjeść, wybierając spośród 35 lokali gastronomicznych. Na trzecim miejscu jest branża odzieżowa – 34 sklepy z różnorodną ofertą.

Nie wszyscy pewnie zdają sobie sprawę z faktu, że dużo, bo aż 15, mamy na starówce salonów jubilerskich i zakładów złotniczych. Starsi mieszkańcy pewnie jeszcze pamiętają, że kiedyś Leszno słynęło z bogatej oferty sklepów obuwniczych. Po buty przyjeżdżali do nas klienci nawet z innych województw. Ta sytuacja wygląda obecnie nieco inaczej, w centrum miasta funkcjonuje teraz 6 sklepów obuwniczych. W większej ilości punktów – bo aż w 8, właściciele zwierzaków mogą się zaopatrzyć w produkty dla pupili lub skorzystać z usług ich pielęgnacji.

Analiza branż reprezentowanych na starówce prowadzi do wniosku, ze najmniej sklepów kieruje swoją ofertę do najmłodszych. Tylko 3 punkty na starówce oferują produkty dla dzieci (odzież), przy czym tylko w 1 z nich można zakupić zabawki. Być może jakiś przedsiębiorca wykorzysta niszę i otworzy taką właśnie działalność. Wolne lokale na starówce czekają na chętnych.

Podsumowanie to także najlepszy czas na podziękowania. Tutaj słowa uznania należą się Stowarzyszeniu Nowe Stare Miasto, z którym współpracowaliśmy od momentu powstania pomysłu na akcję. Specjalne podziękowania kierujemy do Karoliny Sternal, członkini stowarzyszenia, która podzieliła się swoją ogromną wiedzą o dawnym Lesznie i dzięki której nasze treści wzbogacone zostały o ciekawostki historyczne.

Więcej informacji o kampanii znajduje się TUTAJ